Turizmo e-rinkodaros projektai žada gerinti Lietuvos įvaizdį

Pasibaigus „Prioritetinių turizmo plėtros regionų e-rinkodaros“ antrajam kvietimui Lietuvos verslo paramos agentūra (LVPA) sulaukė 29 paraiškų. Europos Sąjungos investicijoms gauti skirta priemone siekiama didinti kultūros ir gamtos paveldo objektų, esančių prioritetiniuose turizmo plėtros regionuose, lankomumą ir žinomumą.

Pateikta 13 paraiškų iš Vilniaus, 5  – Utenos,  3 – Kauno, 2 – Alytaus,  1 – Panevėžio, Klaipėdos ir Telšių apskrityje veikiančių įmonių. Iš viso projektams įgyvendinti įmonės prašo 4,3 mln. Eur ES struktūrinių fondų lėšų.  

Lietuvoje vis dar pastebimas turizmo informavimo stygius   

„Prioritetinių turizmo plėtros regionų e-rinkodaros“ kvietimo projektuose atsiskleidžia kultūros ir gamtos paveldo objektų žinomumo problematika. Asociacijos „Gamtos parkai” teigimu, informacijos sraute jaučiamas turizmo informavimo stygius susijęs su viešąja infrastruktūra. Siekdama į Varėnos rajono lankytinus objektus pritraukti daugiau keliautojų, asociacija „Gamtos parkai“ pateikė projektą, kurio įgyvendinimo metu būtų sukurta specializuota interneto svetainė – pritaikyta ir neįgaliesiems. Svetainės lankytojai turėtų galimybę pasiekti detalius aprašymus apie objektus bei lengvai suprantamas piktogramas, leidžiančias iš anksto numatyti, ar poilsio zonoje yra laužavietė, sąlygos neįgaliesiems, stalai, suoliukai prisėsti ar prieplauka. Išsivysčiusi turizmo infrastruktūra suteikia galimybes kokybiškai susiplanuoti išvykas, kad ir kokį kelionės būdą pasirinktume.

Vakarų Europoje ir Amerikoje populiaru vykti atostogų kemperiais, nors Lietuvoje šis atostogų būdas dar nėra itin pamėgtas. Lietuvos kempingų asociacija pastebi, kad Lietuvoje, palyginti su kitomis Europos šalimis trūksta specializuotos informacijos, nameliams ant ratų skirtų ženklų, sustojimo vietų ir informacijos apie netoliese kempingų esančius paslaugas teikiančius servisus. Lietuvos kempingų asociacija siekia įgyvendinti projektą „Nacionalinių autoturizmo maršrutų e-rinkodara”, kurio vienas iš pagrindinių tikslų panaudojus e-rinkodaros priemones  informuoti vietos ir užsienio turistus apie keliavimo kemperiais galimybes Lietuvoje. Įgyvendinant šį projektą būtų sukurti turizmo produktai, skirti padidinti gamtos ir kultūros paveldo objektų žinomumą. Projekto autoriai tikisi, kad Lietuvos turizmo produktų ir turistinių vietovių, šalia kurių įsikūrę kempingai, žinomumas tikslinės rinkos šalyse, tokiose kaip Vokietija, Švedija, Suomija ar Prancūzija, padidėtų, o kokybiška informacijos sklaida prisidėtų prie Lietuvos, kaip patrauklios šalies keliaujantiems kemperiais, įvaizdžio formavimo.

 Netradicinės e-rinkodaros priemonės  

Kaunas ir toliau stebina Lietuvą savo originaliais sprendimais. LVPA sulaukė paraiškos iš Kauno miesto savivaldybės administracijos. Projektu „Nemuno Žemupio kultūros ir gamtos paveldo objektų animavimas e-rinkodaros būdais“ būtų siekiama skatinti Nemuno žemupio pakrantėse esančių kultūros paveldo objektų lankymą, vietinį bei atvykstamąjį turizmą Kauno miesto bei Kauno rajono paupių teritorijose, kultūros paveldo objektų lankymą ir pažinimą. Projekto metu būtų sukurtas inovatyvus pažintinio turizmo įrankis – interaktyvus žaidimas. Jam parengti būtų diegiamos virtualios realybės ir išplėstinės realybės technologijos. Tikimasi, kad šis žaidimas supažindintų vartotoją su Nemuno žemupio paveldo objektais ir prisidėtų prie patrauklaus ir šiuolaikiško Kauno miesto ir Kauno rajono turistinio įvaizdžio formavimo. Projekto metu būtų sukurtas ir projektą pristatantis interneto puslapis. Visa tai būtų įgyvendinama kartu su partneriu – viešąja įstaiga  „Kaunas 2022“, kuri garsėja šiuolaikiškais projektais, prisidedančiais prie Kauno miesto ir Kauno rajono bendruomenių pokyčių.

Dar vieną žaidimą, skirtą paskatinti gamtos paveldo objektų lankomumą, norėtų inicijuoti ir Šilutės rajono savivaldybės administracija. Projektas „Pažink pamario kraštą keliaudamas paukščių keliu” viešintų gamtos paveldo objektus, esančius Šilutės bei Neringos rajonuose. Projekto įgyvendinimo metu būtų sukurtas žaidimas, kuris, pasak projekto autorių, padėtų geriau pažinti ornitologinį turizmą ir į pamario kraštą pritraukti daugiau lankytojų.  

Nepamirštas liko ir architektūrinis paveldas  

Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacija pateikė vertinimui projektą „Lietuva architektūros kampu“. Įgyvendinant šį projektą būtų sukurta internetinė svetainė skirta keliautojams, kurie domisi specifine architektūra. Joje turistas galėtų susidaryti individualizuotą maršrutą, pasinaudojęs interaktyvių vaizdo filmų, 3D turų peržiūra, tokiu būdu gaudamas reikiamą informaciją apie specifinės architektūros stilių klasifikuojamus pažintinius objektus.

Lietuvos pilių ir dvarų asociacijos pateiktame projekte elektroninės rinkodaros priemonėmis, būtų siekiama didinti prioritetinėse turizmo traukos vietovėse esančių kultūros paveldo objektų – pilių ir dvarų žinomumą. Projekto metu būtų įgyvendinamos įvairios elektroninės rinkodaros priemonės – sukurta Lietuvos pilims ir dvarams skirta reprezentatyvi internetinė svetainė, optimizuota paieškos sistemoms. Vykdoma reklama Lietuvos ir užsienio interneto portaluose, socialinių tinklų rinkodara bei kuriama nauja vaizdinė medžiaga. Lietuvoje esančios pilys ir dvarai būtų garsinami ir pristatomi kaip išskirtinės vertės saugotini objektai.

Tikimasi, jog „Prioritetinių turizmo plėtros regionų e-rinkodaros“ kvietimas paskatins kultūros ir gamtos paveldo objektų, esančių prioritetiniuose turizmo plėtros regionuose, lankomumą ir žinomumą ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje.

Pranešimą paskelbė: Greta Jakutytė, VšĮ Lietuvos verslo paramos agentūra

Komentarai