Japonijoje paragavo ir sojų padažo, ir pomidorų skonio alaus


Japonijoje paragavo ir sojų padažo, ir pomidorų skonio alaus

Slyvos, vynuogės ir ananasai, sojos padažas ir pomidorai – tai vos keli ingredientai, kuriais suteikiama netikėtų savybių Japonijoje verdamam alui. Daugybę metų technologinėmis inovacijomis pasaulį stebinantys japonai neatsilieka ir aludarystėje – drąsiai eksperimentuoja ir demonstruoja unikalų požiūrį į alaus skonį. Aktualiausios pasaulio aludarystės tendencijos ir atradimai buvo pristatyti rugsėjį Tekančios Saulės šalyje vykusiame renginyje „The International Beer Cup 2017“.

Jo metu buvo apdovanoti ir alaus gamintojai iš viso pasaulio. Apie konkursą ir po jo vykusį aludarių festivalį pasakoja „Kalnapilio“ vyriausiasis aludaris Ričardas Barakūnas.

Stebinantys eksperimentai

The International Beer Cup 2017“ – vienas populiariausių pasaulyje tokio pobūdžio konkursų, rengiamas nuo 1996-ųjų. Šiemet čia dalyvavo net 64 teisėjai iš viso pasaulio. Per dieną teisėjai po šešias – aštuonias valandas ragauja ir vertina alų. Po dvi dienas trukusio konkurso vyksta ir trijų dienų festivalis – linksmoji renginio dalis, kurios metu šiemet buvo ragaujama šimtai skirtingų rūšių alaus iš JAV, Australijos, Taivano, Kinijos, Japonijos ir daugybės kitų šalių.

„Japonai pasirodė labai inovatyvūs. Jie savaip interpretuoja klasikines Europos šalių alaus rūšis ir tokį alų laiko kitokiu nei tradicinį japonišką. Šios šalies aludariai bando eksperimentuoti ir su vaisiais, pavyzdžiui, slyvomis, vynuogėmis, ananasais, net su arbata. Ten gausu įvairių arbatos lapų ir jie taip pat atranda savo vietą alaus gamybos procese“, – kelionės įspūdžiais dalinasi pašnekovas. Kelionės metu jam teko paragauti alaus ir su sojos padažu, ir su pomidorais. Pasak R. Barakūno, japonai į alų eksperimentuodami gali dėti labai daug skirtingų priedų.

Vis daugiau vaisių skonio

„Nors vienos labai ryškios tendencijos išskirti negalėčiau, tačiau pastebėjau, kad daugybė pasaulio aludarių vis dažniau greta tradicinių alaus rūšių stengiasi pasiūlyti vaisinio alaus. Jie sparčiai populiarėja visame pasaulyje“, – pasakojo aludaris.

Anot pašnekovo, Japonijoje, kur ir vyko vienas populiariausių Azijoje alaus konkursų, šiuo metu vyksta kraftinio alaus revoliucija. Vienoje pažangiausių Azijos šalių yra net apie 200 kraftinių alaus daryklų. R. Barakūno teigimu, jei žvelgtume globaliau, pamatytume kraftinės revoliucijos procesą šiuo metu vykstant beveik visame pasaulyje.

Jis į Lietuvą parveža medalį, kurį belgiško stiliaus vaisinio alaus kategorijoje („Belgian-Style Fruit Beer“) pelnė „Valonijos Blanc“ alus. Šis gėrimas pateko tarp laimėtojų pateko įvertinus 600 pavadinimų alų iš 18-os pasaulio šalių ir regionų.

Paklaustas, kuo „Valonijos Blanc“ sudomino tarptautinę teisėjų komisiją, R. Barakūnas sako kol kas tik numanąs to priežastis. „Kuomet degustuojamas mūsų alus, nepapuolu į degustatorių ratą. Taip siekiama išvengti gamintojo įtakos vertintojams. Mūsų alų degustuoja kiti teisėjai. Jie parašo komentarus, kurie mus pasieks po trijų savaičių“, – pasakoja R. Barakūnas.                                                  

Pranešimą paskelbė : Eiviltas Paraščiakas, UAB „INK agency“

Komentarai