Informacija dėl kelionių į Izraelį

Jeigu jau esate išvykę į Izraelį

  • Organizuotos turistinės kelionės atveju vartotojas turėtų kreiptis į kelionės organizatorių, taip pat sekti Užsienio reikalų ministerijos informaciją ir, esant poreikiui, kreiptis į konsulines įstaigas.
  • Išvykusiems savarankiškai rekomenduojame sekti oro vežėjo skelbiamą informaciją dėl skrydžio ir stebėti oro uostų Izraelyje pranešimus bei Užsienio reikalų ministerijos teikiamą informaciją keliaujantiems.

 Jeigu turite įsigiję organizuotą turistinę kelionę, tačiau norite jos atsisakyti

  • Šiuo metu Užsienio reikalų ministerija Lietuvos piliečiams primygtinai rekomenduoja nevykti į Izraelį. Todėl į tai turėtų atsižvelgti tiek kelionių organizatoriai, tiek patys keliautojai.
  • Turistas turi teisę nutraukti organizuotos turistinės kelionės sutartį nemokėdamas numatyto sutarties nutraukimo mokesčio, jeigu organizuotos turistinės kelionės tikslo vietoje ar visiškai greta atsiranda nenugalimos jėgos aplinkybių, dėl kurių gali tapti neįmanoma vykdyti organizuotą turistinę kelionę ar nuvežti turistus į organizuotos turistinės kelionės tikslo vietą. Tokią turisto teisę, esant nenumatytoms aplinkybėms, įtvirtina ir ES direktyva dėl Kelionių paketų.
  • Turintiems suplanuotas keliones patartume kreiptis į kelionės organizatorių ir tartis dėl kelionės alternatyvų ar kelionės sutarties nutraukimo. Nepavykus rasti sprendimo su kelionės organizatoriumi, dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka galima kreiptis į VVTAT.
  • Nagrinėjant ginčą bus atsižvelgta į konkrečią situaciją, ar kelionės tikslo vietoje buvo tuo metu nenumatytų aplinkybių, kokią informaciją dėl vykimo skelbė URM ir pan. Tarnyba visada skatina tiek vartotojus, tiek kelionių organizatorius tartis dėl galimybių atidėti organizuotą turistinę kelionę vėlesniam laikui, pakeisti kelionės kryptį arba priimti kitokį kompensacijos pasiūlymą (pavyzdžiui, rinktis kelionės kuponą), t. y. ieškoti abiem šalims tinkamo sprendimo.

 Jeigu planavote keliauti savarankiškai

  • Jeigu esate savarankiškai įsigiję oro vežėjo, viešbučio ar kitų apgyvendinimo paslaugų teikėjo paslaugas, tokiu atveju reikėtų atidžiai įvertinti su kiekvienu paslaugos teikėju sudarytos sutarties sąlygas. Jeigu kelionės metu susidūrėte su nenumatytomis aplinkybėmis, turėtumėte sekti Užsienio reikalų ministerijos teikiamą informaciją keliaujantiems, susisiekti su atsakingomis konsulinėmis įstaigomis ir pasirūpinti savo saugumu.
  • Paslaugų teikėjo įsipareigojimai ar vartotojo galimybė nutraukti sutartį paprastai būna numatyta konkrečioje sudarytoje sutartyje. Kiekvienu atveju, jeigu kyla ginčas tarp vartotojo ir paslaugų teikėjo dėl sutarties vykdymo, vartotojas turi teisę kreiptis į dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka į VVTAT (kai paslaugos teikėjas įsisteigęs Lietuvoje) arba nemokamos pagalbos ir patarimų į Europos vartotojų centrą Lietuvoje (kai paslaugos teikėjas įsisteigęs kitoje ES valstybėje, Norvegijoje ar Islandijoje).

Pranešimą paskelbė: Dalia Malinauskienė, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba

Komentarai