Vėluojant ar dingus bagažui, svarbu nepraleisti laiko, kai galite kreiptis dėl kompensacijos

Kelionėje vėluojant ar dingus bagažui, svarbu nepamiršti kelių dalykų – jie padės norint gauti kompensaciją iš oro vežėjo už prapuolusius daiktus. 

Tokią kompensaciją pavyko gauti vartotojai, skridusiai iš Vilniaus į Londoną dalyvauti sesers vestuvėse. Atvykusi į Londoną, keleivė neatgavo registruoto bagažo, kuriame buvo ir šventei skirti drabužiai bei dovanos. Vartotoja oro uoste užpildė specialų dokumentą dėl dingusio bagažo (vadinamąjį PIR – angl. Property Irregularity Report). Kadangi turėjo dalyvauti vestuvėse, o tam skirti drabužiai buvo dingusiame lagamine, jai teko įsigyti naują aprangą ir kitų būtiniausių daiktų.

Grįžusi namo, vartotoja kreipėsi į oro vežėją, prašydama atlyginti būtiniausių daiktų įsigijimo išlaidas. 

Oro vežėjas pasiūlė sumokėti 50 proc. prašomos kompensacijos, motyvuodamas tuo, kad įsigyti daiktai bus naudojami ateityje. Vartotoja su tokiu siūlymu nesutiko. Kadangi bagažas neatsirado per 21 dieną ir buvo pripažintas dingusiu, moteris taip pat prašė kompensacijos už jame buvusius daiktus. 

„Oro vežėjo pasiūlyta kompensacija vartotojos netenkino, todėl ji kreipėsi pagalbos į Europos vartotojų centrą (EVC) Lietuvoje, kuris sėkmingai bendradarbiaudamas su EVC Vengrijoje padėjo gauti beveik 900 eurų kompensaciją“, – pasakojo EVC Lietuvoje vedėja dr. Raimonda Balnienė. 

Tiems vartotojams, kuriems nepavyksta savarankiškai susitarti su oro vežėju, nemokamą pagalbą siūlo EVC Lietuvoje. Jų specialistai gelbsti, kai reikia spręsti problemas, kilusias Lietuvos vartotojams, nusipirkusiems nekokybišką paslaugą ar prekę kitose ES valstybėse narėse, Norvegijoje, Islandijoje ar Jungtinėje Karalystėje. 

Vartotojų teisių gynėjai pataria, kaip turi elgtis keleiviai, kurių bagažas po skrydžio vėluoja ar pripažįstamas dingusiu, kad būtų lengviau apginti pažeistas teises. 

Visų pirma – oro uoste užpildykite specialios formos dokumentą – PIR (ang. Property Irregularity Report). Kopiją pasilikite sau. Išsaugokite ir įlaipinimo kortelę bei bagažo etiketes. Taip pat išsaugokite visus būtiniausių daiktų, kuriuos teko įsigyti dėl bagažo vėlavimo, pirkimo dokumentus. 

Jeigu dėl bagažo vėlavimo patyrėte žalą (turėjote įsigyti būtiniausių daiktų), pateikite pretenziją raštu oro vežėjui ne vėliau kaip per 21 d. nuo bagažo gavimo dienos. 

„Dingus bagažui, svarbūs du momentai. Pirma, specialų dokumentą PIR reikia užpildyti neišėjus iš oro uosto. Antra, nepradelskite termino, per kurį galima kreiptis su pretenzija į oro vežėją“, – pabrėžė R. Balnienė. 

Beje, vėluojant bagažui pravartu paprašyti bagažo skyriaus kontaktinių duomenų ir pasitikslinti, ar yra kokia nors bagažo sekimo sistema, kad galėtumėte patikrinti savo bagažo statusą internetu. 

Dažniausiai bagažas pripažįstamas dingusiu, jei jis neatsiranda per 21 dieną. 

Jei oro vežėjas atsisako patenkinti reikalavimą, keleivis turi teisę per 2 metus kreiptis į teismą dėl žalos atlyginimo.

Šis pranešimas buvo finansuojamas Europos Sąjungos Vartotojų Programos (2014-2020).

Pranešimo turinys atspindi tik autoriaus poziciją bei yra jo atsakomybė; tai negali būti vertinama kaip atspindinti Europos Komisijos ir/ar Vartotojų, sveikatos, žemės ūkio ir maisto programų vykdomosios agentūros (CHAFEA) ir/arba jos teisių perėmėjos Europos inovacijų tarybos ir MVĮ reikalų vykdomosios įstaigos (EISMEA) ar kitos Europos Sąjungos institucijos poziciją. Europos Komisija ir Agentūra neprisiima jokios atsakomybės už pateiktos informacijos panaudojimą.

Pranešimą paskelbė: Rasa Tiaškevičienė, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba

Komentarai